Tuesday, June 10, 2014

Salam Ta'aruf




Kau mungkin kenal aku dah lama,
1 tahun, 4 tahun, atau lebih,
Kita tidur sama makan sama belajar sama2..

But hey,
People change,
So do I...

Or maybe I not really change,
But u don't know me really well...

Why not we start all over again?
Hi,
I'm Hanis,
I already 23 years old..
Before this,
I was like....ermm well,,like u know me..
But now,
At 23,
I think i've become more serious,
at certain time i'll b serious,
at that time,
Please leave me alone..

Dear,
People change,
So do I...
Or you is the one who didn't change..

Bila nampak aku bad mood,
atau tengah serius memikirkan sesuatu,
don't u dare to disturb me...
Don't u dare to comfort me..
don't u dare to touch me..
aku x suka orang belai2 aku..
even gosok2 tuk tenangkan aku,
aku x suka...
Aku tak suka orang tanya aku kenapa?
ok tak? stress ke?
Well, u can see it,
Why bother asking me?...
Juz leave me alone..
I can survive..
I will survive..
I juz need some time...
Alone..

Dan aku tak suka orang kesian kat aku,
Don't u dare cakap 'kesian hanis'
No! I don't like it...

If u see tears rolling down my cheeks,
again,
Leave me alone,
Don't u dare to comfort n console me,
Or else,
the tears will bcome manja dan taknak berhenti,
So,
Leave me..
Coz after that i'll b okay...

Sometime,
Or maybe everytime when i'm not okay,
I juz need to be wif myself,
things like 'uzlah',
yeah like that,
bcoz at that time,
Im enjoying chichat wif myself,
And wif Allah surely...

Ahha!
One thing,
Even kalau aku down n bad mood,
Aku tak kisah nak berbual bende yang penting2,
Tanya je pape,
Asalkan bukan bertujuan bermanja-manja dan gedik-gedik...
Dan aku masih mampu bergurau,
bergelak ketawa riang gembira,
Act like nothing is happened...


Again,
Hi,
I'm Hanis,
And im 23...

This is my blog..



wait!
Dah sem 8 kan...
tapi proses ta'aruf tu berpanjangan kan?
n im sory for being myself
im sory 4 not being the gud girl
im sory 4 not being the best fren u owez want
but i juz want u 2 know dat i luv u...
whoever wif the title kawan,
kalau sedap sikit sahabat,
lagi sedap 'adik-beradik',
yang aku appreciate this ukhuwah,
dan aku taktau nak tunjuk,
kadang2...
ke selalu?
Entah.

Kalian yang lebih mulia dariku,
Maafkan aku,
Aku sayang semua..



No comments:

Post a Comment