Saturday, February 16, 2013

Rasa Cinta Itu Membunuhku

Jangan bace..entri ni sengal-sengal je...


Situasi 1

"nini, jom makan kat sana, muslimin kita ada kat sini la, malu ngan diorang"

"ha'a la jom jom"

Situasi 2

"satu dua tiga empat, empat tiga dua satu"

"alamak, muslimin ada pulak kat sini, malunye dorang tengok aku senamrobik. Allah, malunye"

Situasi 3

"yo, wassup?. Ko peciter wei?.............." *alamak,asal aku boleh x prasan ade muslimin kita kat sini ni*

"Hai, Assalamualaikum"

Situasi 4

*Muslimin lalu*

"...................................*tunduk* *buat-buat tak nampak*..........................."



note: muslimin dalam cerita ini adalah lelaki itu, itu, itu, dan itu...maknanya, bukan lelaki kebanyakan.

persoalan: mengapa harus membezakan muslimin dengan lelaki kebanyakan? Bukan seharusnya aku melayan mereka sama rata. Jika di sini aku boleh begini, mengapa di sana aku begitu?..something is wrong somewhere..I know it, but i dun know how to fix it...

DIAM
.
.
.
.
.
.
.
SENYUM
.
.
.
.
.
.
ZIKIR
.
.
.
.
.
.
ISTIGHFAR

mungkin ini caranya...dan DOA..

ye la anis tu~ k bai...

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment