Monday, December 31, 2012

Random Story #3

1. Terasa dengan adik umur 7 tahun
masuk bilik
kunci pintu
nangis senyap-senyap

2. Pernah sangat-sangat tension
tapi tak nanges pun
sebab tak rasa nak nanges

3. Aina sangat suka meminta maaf
pada awalnya x selesa
sebab aku jenis susah nak terasa
lama-kelamaan
terikut-ikut Aina
Suka mintak maaf
dan aku rasa tindakan dia sangat baik
sebab kita tak tahu bila org tu nak terasa hati
dan kita tak tahu bila kita nak mati

4. Kesimpulannya wahai hanis
Jaga hati orang lain
Orang lain tak sama dengan awak
di mana praktikalnya tahap ukhuwwah
yg selalu kau gebar-gemburkan itu ha?
1.) Salamatussadri-berlapang dada
2.)kesamarataan-layan sahabat sama rata
3.) Ithar-mendahulukan sahabat
kalau setakat ingatkan orang tapi kau sendiri tak praktikkan
lupakah kau pada ayat Allah
dalam surah As-saff ayat 2 hingga 3?

5. Kata-kata akan diuji
Aku tahu
Dan aku diuji

6. Moga Allah izinkan aku terus berkata-kata
dan
Moga diberi keberatan iman tika diuji

7. Doakan aku jadi baik
Aku nak jadi baik
Macam mane nak jadi baik ni???
dengan tak jadi jahat la...

8. Mengarut je lebih Hanis ni..





No comments:

Post a Comment