Tuesday, November 20, 2012

Muslimin Sayang Muslimat Tak??

Ya, Muslimin mmg sayang muslimat
Di satu-satu perarakan
Muslimat ramai
bergerak secara berkumpulan yang besar
Bangga sangat
err...bersyukur sebenarnya
apabila muslimin membuat rantaian di sekeliling muslimat
Bagi mengelak orang ramai mendekati 
apatah lagi mencederakan muslimat
Muslimin memang sayang muslimat kan?

Peristiwa itu sangat segar di mindaku
Muslimin didenda dengan sangat teruk
SANGAT TERUK
kerana muslimat...

muslimat buat salah
tapi muslimin yg didenda
hingga longlai badan mereka..
sedang muslimat hanya mampu menangis!

Dahulu aku anti 
dengan perkataan sayang pada lelaki
yang aku nampak hanya COUPLE sahaja
takde yang baiknya

Namun setelah peristiwa itu
Aku merasa sayang pada sahabat lelaki
Entah
Sukar diungkap
Walau aku tak kenal mereka
Tak pernah berbual-bual mesra dengan mereka
Tapi aku sayang mereka
Sayang yang bagaimana ea?
ermmm entahlah
tapi sayanglah...

Pelik kan??
takde yang peliknya kalau sayang itu kerana Allah..
Wahai muslimin
Ketahuilah
yang muslimat juga sayang muslimin
Sebab tu muslimat ramai yang garang-garang
sebab nak jaga iman muslimin =)
Muslimin memang ramai yang garang pun
sampai takut nak pandang
eh?
ok melalut...

Tadi kena marah
eh? bukanlah...
kena tegur
kena nasihat
"kenapa muslimat yang angkat???"
"muslimin mana??"
"kan dah jadi ****, kenapa tak bagi arahan???"

hohoho tak tau nak jawab ape
banyak sangat nak jawab 
sampai tak tahu nak start dari mana
perasaan bercampur-baur

ermmm apa yg aku nk sampaikan sebenarnya?
fikir-fikirkanlah dan selamat beramal..
(cakap je lah anis malas nak fikir kan?)
mungkin bayak sangat nak cakap
sampai tak tercakap..

GAMBAR HIASAN ihsan pak cik Google..



5 comments:

  1. "muslimat buat salah
    tapi muslimin yg didenda
    hingga longlai badan mereka..
    sedang muslimat hanya mampu menangis!"

    Allahu Allah.. masih segar ingatan pada sebuah kenangan yg sama...

    ReplyDelete
  2. Enti...
    Ana rindu enti...
    mampu baca blog enti sahaja..
    jazakillahu khairan kathira...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ana pun rindu enti.. moga Allah terus satukan hati kita dlm jalan ni..insyaallah..

      tak dpt jumpe tuan pnye badan.. dpt bace tulisan pun jadilah... love your blog..^_^..

      ana sayang enti..insyaallah..krn Allah..

      Delete
  3. bidadari dunia...
    jalan ni...
    jalan kita sekarang...




    p/s:maaf sbb akak xtrun ke situ petang itu... malam itu, disitu... dan untuk itu...

    ReplyDelete
  4. Bidadari syurga..
    jalan ini..
    jalan juang kita..

    p/s:kak emy...anis tak kisah pun..betul..dan x kisah pun buat semua tu..cumanya, muslimin syg muslimat sgt..terpaku seketika saat dia menaikkan suara, terpinga-pinga sebentar..tapi takpe,,anis faham... thanks kak emy 4 ur concern...=)

    ReplyDelete