Tuesday, August 28, 2012

Perasaan Apakah Ini???


Hati berat untuk melangkah
Entah mengapa
Hati ini berat untuk ke sana
Namun ku gagahi jua
aku bermohon
"Ya Allah, Kau berilah aku 'sesuatu' dari sana ya Allah"
'Sesuatu' yang tak mungkin aku lupakan
Akhirnya tiba juga aku di bumi darul Iman..

Kejadian itu
teramat sangat memberikan 'sesuatu' pada aku
Allah, Allah, Allah...
Subhanallah
Indah sungguh nikmat bersaudara ya Allah

Pada keluarga PERJUANGANku
baiah itu seolah2 akad nikah
yang mengikat kita semua
mulanya aku bukan sesiapa bagi kamu
kini kita seperti adik-beradik
hingga masalahku menjadi masalahmu
tangis mereka menjadi tangis kita
panggilan demi panggilan
juga SMS kuterima
mengucapkan kata2 semangat
bertanyakan khabar
menandakan sayangmu padaku
jujur aku terharu
aku teramat sangat terharu
entah bagaimana harus aku luahkan
terasa mahu memeluk kalian dengan erat satu-persatu
dengarkanlah
ana uhibbukum fillah...

Pada keluarga JMK yang aku kasihi
maaf, maaf, dan maaf
rasa bersalah itu membarah di hati
menjadi pengajaran yg cukup sempurna
maafkan aku
seinfiniti terima-kasih
atas sumbangan kalian
aku malu
malu menyusahkan diri kalian
Allah....
sayangnya aku pada kalian
moga Allah memberkati kehidupan kamu semua
dan dipermudahkan segala urusan

Alhamdulillah ya Allah
Kau memberi ujian
lalu Kau memujuk aku
romantiknya dirimu
Kau tidak tinggalkan aku keseorangan
Kau beri aku sahabat-sahabat
yang berhati mulia
yang sayangnya bukan hanya di bibir
yang sayangnya bukan hanya di dulang
yang sayangnya bukan hanya di FB
tetapi sayangnya di hati...
perasaan apakah ini Ya Allah???
sungguh aku bertuah memiliki perasaan ini
Allahuakbar
inilah nikmatnya sebuah ujian
sungguh nikmat
Allah....
Alhamdulillah...

Ya
memang ramai orang kurang baik di dunia ini
tetapi
masih ramai lagi yang baik di dunia ini
semalam aku terjumpa seorang org kurang baik
hari ini
aku jumpa 100 orang org baik...

Aku percaya
setiap kejadian itu
walau kita sendiri tidak mampu memikirkan 
hikmahnya sesuatu itu berlaku
percayalah
yang Allah sedang mengatur
yang terbaik buat kita
kerana Dia
Maha Mengetahui
lagi Maha Pengasih dan Maha Penyayang
UKHWAH FILLAH
kini aku benar-benar merasainya
Alhamdulillah....

Perasaan apakah ini???,
madusemalu




No comments:

Post a Comment