Sunday, July 29, 2012

Verona Nita Justine


SITUASI 1

verona nita : solat dhuha tu apa?? ndak sama kah dengan yang bangun malam-malam tu?

hanis : oooh lain kak nita,, solat dhuha tu kita buat pada waktu pagi, antara jam 8.00 hingga 12tengah hari,,macam tu r lebih kurang...kalau yang solat malam-malam tu namanya Qiammulail..Tapi tu laa,,susah nak bangun malam ni...

verona nita : alah, senang aja. Niat aja mahu bangun, mesti boleh punya bangun.

hanis : ^_____~"

SITUASI 2

Kami sedang berbulatan gembira. Tajuk perbualan tentang hantu.

Hanis : eeeeeeeee takutlah.. kalau boleh memang tak nak jumpa..

Verona nita : Berdoalah kalau ndak mau jumpa. Aku selalu syak berdoa sebab aku ndak mau jumpa.

Hanis :  ^____~"

SITUASI 3

Verona nita : Napa lampu henset kamu bernyala?

Hanis : ooo,,tadi lampu tangga dengan lampu koridor xde..gelap sangat..sebab tu bukak lampu henset.

Verona nita : ndak papa, x payah takut sama hantu. Mana ada hantu lagi, kan semua suda diikat...

Hanis : ^______~"

SITUASI 4

Hanis : Akak macam mana puasa hari ni?

Verona nita : aargh, rasak macam mau mati, tapi aku kuatkan juga iman.

Hanis : ^_____~" (tetibe terfikir, akak tau ke maksud 'iman'?)

                                       ****************************************

  Verona Nita adalah my lovely housemate yang beragama Kristian. Mohon doa sahabat-sahabat supaya Allah bukakan pintu hatinya dan menerima hidayahNya untuk memeluk Islam. Kekasih hati kak Nita beragama Islam. Alangkah indahnya jika kak Nita terlebih awal memeluk Islam bukan kerana sesiapa.

Aku ke barat dan aku lihat di sana Muslim tanpa Islam, Aku ke Timur dan aku lihat di sana, Islam tanpa Muslim” (Syed Qutb)

 Jujur aku malu,
madusemalu


No comments:

Post a Comment